Pages

Tuesday, May 04, 2010

Gua Musang Ke Kuala Krai

Ada lokasi yang lurus, ada lokasi yang bengkang bengkok.
Memandu di jalan lurus dalam kelajuan samarata 80km seolah-olah makan angin.(orang cina kata makan anji*)
Elok berhentikan kereta kemudian berbincang atau tidur di tepi jalan, kemudian memecut dengan kelajuan 100km.

atau pilihan lain memandu dengan kelajuan 40km sejam, kerana dengan kelajuan ini memudahkan kenderaan lain di belakang memotong dalam jangka masa yang singkat.

Kurang sopan jika semasa berada di lokasi jalan lurus berpuluh-puluh kereta di belakang kita.
Kenapa?
kerana mereka (orang kedua belakang kereta kita) tak sempat memotong.

11 comments:

azieazah said...

Jangan memotong barisan....hehehehe.

Lain kali naik kapalterbang, takda sapa pun berani nak potong. Superman pun ikut belakang...

anyss said...

Salam,

Jangan laju2 sangat kat sini...bukan penduduk tempatan je marah, antu pun marah gak. Ganggu ketenteraman depa nak tdo hu hu hu

Pecutlah secara berhemah. 1oo km/jam tu kira standardlah kan. Bila nak bawak 40km/jam...pi tepi la skit. bukan tak nak bagi guna jalan yang sama (sama-sama bayar roadtax, memang ada hak guna), tapi...bagi lerr peluang orang potong

Kakcik Seroja said...

cepat-cepat... jom masuk barisan...

kak wan said...

Lama betul saya tak lalu jalan tu.sejak duk kat d.makmur ni.
Kalau dari SA saya lebih selesa ikut jalan Grik.
Baru betul. Jalan jalan makan angin.

Unknown said...

hahaha..kakcik..masuk barisan ke??bukan kene kuar ke sebab nak motong??

eelobor said...

tak kan nak kuar barisan masuk pakatan? hahahahaha, sori salah tajuk. biasa ar bro zeq, dr KL ke KB memang jln teruk sesangat. Tak nak buat hiway pn, sekurangnya di lebarkan menjadi dua lorong untuk satu hala. kenderaan berat @ pemandu 40kmsj pada kereta kedua di sebelah kiri senang utk di potong

anntaj said...

zeqzeq,
saya memang suka drive dari KB ke KL...best!
semua jalan2 dan lubang2 kat jalan saya dah hafal..heeee

saya: suka memotong...

anyss said...

uji skil memandu di Gua Musang ya ;)

Cetusan said...

memnadu secara berhemah kalau nak lihat keliling kanan kiri, elok nak basikal..

iDAN said...

Sdr Zeq;

Saya ini kira pemandu orang negara maju; rakan saya kata kat Australia sana jalan melaut luas kadar kelajuan sekadar 90kmj sahaja.

Kereta Avanza tu kalau memandu lebih dari 100kmj memang tak stabil.

Maka itu masa kat triang saya amat gusar; jalan selorong pergi selorong balik memang amat lemas untuk diterokai.

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.