Pages

Friday, January 03, 2014

Perasan Baik, Mesra Alam, Salam Jumaat.

Kita kena perasan kita baik, lagi mesra alam.
Dengan spesis haiwan atau insan. Sangka baik buat diri.
Tapi?  Kan. ? Ada juga yang orang nampak kita sombong?pernah berlaku tak?
Kita bertegur senyum sapa bila kenal, atau tahapkenal atau kenal  rupa.
Pelbagai bangsa, level, tahap umur dan tahap iman atau kejahatan. Semua boleh duduk minum semeja.

Mungkin persepsi berbeza tiap iNsan.
Tapi kita ada juga terasa, apahal dengan si dia tu..macam nak makan orang jer?
Itu perasaan sahaja, "kata kata dalam hati".
Masam jer tak pernah tengok jenguk muka wajah orang di depan. jer..

Sombing daku kah atau dia sombong..

Bila jumpa lebih 3orang kata dia sombong sah laa..
  ,,kita ni mesra alam..

Puji diri sikit..

Post a Comment