Pages

Monday, August 19, 2013

Nota Selepas Raya


Perangai berubah sikit, ada baik punya

Anak anak buah cucu buah boleh lah tahu cerita dari mak mak sedara bila berbicara soal perangai sepupu sepapat,
Ikut ekor mamanya dan abahnya.
Sama ada kuat meragam kuat merajuk, panaz baran, semua keluar sifat sifat zaman kecil masing.
Atoknya senyum saja walaupun ada habitat itu dari berekor keturunan  salasilah belah atoknya.

Maaf maaf juga, salam salam juga, tapi bab hutang tak kan nak langsaikan dengan jari sepuluh jer.

Bila pulang beraya dari sesebuah rumah, terasa ada yang tak bersalam seorang lagi, siapa yer..
Baru terasa ada ahli yang telah tiada.
Biasa nak tirun tangga nak keluar rumah semu bersalam.,,tapi raya ni terasa tertinggal sesuatu, rupanya ada yang telah tiada.

Bila coti coti, kena kerja, tandanya wang telah kering anak bini ajak tak keluar, kerja hari Ahad dan cuti, manakala orang lain duk rumah.

"....huuu Ahad kerja, , ni kira tak normal macam saya,,orang lain Hari Ahad pergi dating....."

Sebiji tang hidung, bila yang mendengar pun kena kerja juga..habis siapa suruh buat kerja pada hari cuti, kena perli kan pedas..

Post a Comment