Pages

Sunday, February 27, 2011

Ziarah.. Dendam Yang lama, terurai.

25 tahun dulu,

"...hahh, depan mata, daging yang ada depan mata, awak tak jamah?.. Jeles saya.."

"entah, tak rasa Stim, pandang macam tengok patung..( pengakuan insan).

"fushh, kulitnya putih Gebu, licin, ..kalau depan mata aku, rembat ratah je.." Aku.

" Yupp, lepas mandi, budak itu, sengaja bogel dan ketuk pintu, minta tuala dari saya., minta di lap tubuh, saya bagi tuala, suruh kembali ke biliknya"

persekitaran rumahbilik sewa pekerja yang berdekatan.

Pagi ini, sambil minum pagi, bila berkunjung ke rumah ibu seorang insan itu.

" Maaf, mak cik nak tanya boleh?
Anak2 makcik bahagia, cucu2 pun baik..wajah lembut ...dengar kata, apakah petua dan amalan?. lama pendam..

" Saya nampak tiap pagi, mak Membaca Surah Yaasin, lepas solat Subuh.." celah insan itu..

"Makcik tak pernah berebut tanah harta pesaka dan sentiasa ingat nak mencari rezeki halal dari Subhat."
jawab makcik.

Doakan bahagia ke anak cucu, bukan setakat atok bahgia, cucu lintang pukang.