Pages

Wednesday, April 14, 2010

MLM serta Kos

Dengan mengandaikan bahawa bukan mempromosikan Produk sendiri:

1.Kos bil sms dan telefon  kepada ahli upline atau  down line sebulan.

2. Kos sewa rumah, bil air dan api semasa menerima partai atau tetamu untuk membuat Demo, dikira mengikut standard sewaan sebuah pejabat atau dewan mesyuarat.

3.Kos airliur bercakap, (mengikut standard perbendahraan.sepertimana .ijazah pertama RM 250.00?)

4. Kos tambang dan minyak semasa menghadiri seminar atau Demo.

5. Kos masa mendengar ceramah

Kepada siapa hendak dibuat tuntutan  agaknya.

Fikir-fikirkanlah.

Kecualilah kita yang membuat atau promosi jenama sendiri dari R & D hingga ke pemasaran. Berbaloi.

15 comments:

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Usahlah berniat mengajakku menyertai MLM. Dah lebih 30 MLM dah yang vic pi ceramahnya. Semuanya ayat sama je. Mereka lain dari yang lain. Mereka dijamin. Ramai yang dah terbukti kaya. Aku tak jeles pun kaya.... kaya la... aku cuma takmo kawan2 aku lari je bila nampak aku sebab mereka dok pk aku nak ajak mereka masuk MLM. Takmo Takmo Takmo.

Cetusan said...

Diana,
dapat RM1000.00 sebulan adakah bersih untungnya? entah2 kena keluarkan RM2000K, tanpa sedar. Pelek2????

azieazah said...

Sedangkan adik beradik sedara mara pun saya tolak mentah-mentah, inikan pula orang lain.. memang hidup-hidup saya akan tepis... hikhikhik! sori laaa... No MLM setakat ini...

The Story Teller said...

Bro

Saya pernah terlanjur...

ha ha ha

Terlanjur join MLM ni beberapa tahun dahulu

Hasilnya

Kawan yang selalu menumpang yang kaya raya...rezeki dia

Sekarang ni ada orang cakap pasal MLM, terus cakap 'TAK NAK', kalau dia degil jugak, aku jirus dengan air satu baldi

ha ha ha

eelobor said...

Alhamdulillah, setakat nie masih ada ilmu tepis menepis. Kalu si cantik jelita datang berkata2, mgkn juga. Mungkinkah?

Cetusan said...

pelek gak yer jual siang malam produk ciptaan orang lain,

kalau basuh kereta sendiri takperlucharga, tapi bila basuh kereta orang lain, kena charge kan? logiknya.

Ellobor,

itubisnes hhee.. DAHi licin akan terpilih.

Alid,
orang kaya lama lama..

Azie,
apasalah tolong sedara mara.


* belum kira kos gincu mencair, baju melaram kena basuh.kos semburan pewangi. jika 4 kali seminggu masuk DEMO??


kos tepuk tampar,ramahtamas cubit cuit itu yang tak perlu diBAYAR..hhee

sama-sama SEDAP dan rela

Meowwwww said...

Meowwwww

Cetusan said...

as-salam hai Tuan Meooww.. hari ini pakai BULU burung apa..sihat kerr panjang umur...

Meowwwww said...

Meowwwww

anyss said...

Salam,
ZZ, saya hanya masuk MLM untuk herba, itupun sebab saya guna. Hanya guna sahaja, tak jual pun. Tapi kalau ada kawan2 nak guna jugak (bila depa nengok betapa POWER nya kuasa kuda saya pada bulan Ramadhan, kerja macam biasa macam tak puasa je), saya hanya tolong beli dengan harga ahli (malangnya depa tak sedar kos petrol dah dahaga saya pi amik).
Sekarang, saya sedang fikir mcm mana nak lari dari sorang staf kat opis yang asik dok PAKSA saya masuk Zulian hu hu hu dah berterus terang tak mahupun masih dok kempen adussssssss!

asilahmuhajer said...

sekarang ni kalau ada kawan2 lama yang dah lama tak jumpa tiba2 cari kita balik, memang syak wasangka.

daripada 10 orang, rasanya 8 orang akan promote MLM ni. adoi..malas betul nak menepis.

yang paling bosan, bila dia kata MLM ni amalkan konsep bantu membantu. tapi yang saya pelik, apa yang di bantu??

Cetusan said...

Anyss,

kekadang terasa dunia sudah terbalik, bila sudah terantai nampak bebas, bila dibebaskan baru terasa MALU nak keluar memalam

Lesen terikat satu pasport untuk MAJU ke depan..

Asil,

bantu PAW tambah harga

harga rm400 menjadi rm700

echah_syed said...

meow pun suke zz..ingat ke combi jek :p

Cetusan said...

meow nak ajak dating agaknya..rumh belum siap

rosnanie said...

zz...tapi anak say suka meoooowwww tu, hehehe....omeynyer....