Pages

Tuesday, December 08, 2009

Ku Jawab Soalanmu

Terima kasih Diana..
suker suker yerkk

1. Adakah anda rasa anda Hot ?

Hot? Hanya seminit sahaja. Selepas itu kena paksakan diri kembali alam nyata. Hakikat diri Insan.


2. Upload gambar kegemaran anda....



 Salah sudut yang berbeza , selain sunset. Mentari juga ada jalinan kasih sesama alam . Akrab.


3. Story behind the picture...
    Jalinan kasih terserlah antara dua insan, hasil didikan ayah ibu. Cukup menusuk kalbu. Sinarnya cukup 
    mesra bagaikan ikatan bluetooth
4. Bila kali terakhir makan Pizza ??
   Tak ingat. Ketika kerja sebagia Part time Rider. Puluhan tahun, kali terakhir selepas seorang penyelia (kakitangan Pizza   Hut) telah memasukkan baju seragam saya yang lembap ke dalam oven, pada musim hujan.Piza untuk pelanggan sebelah atas, baju T saya sebelah bawah. Wanginya aroma piza bila disarungkan ke badan. Sebelah  petangnya, saya bakar sendiri. Maakan sendiri. Itu kali terakhir.
.....
...

.....
(Jangan percaya Gurau)

5. Lagu terakhir yang anda dengar ?
    Sebelum tutup radio KLFM ada ayat ‘..mustika hati.’… M.Nasir.Tajuk tak ingat, bukannya minat.

6. Apa yang anda buat selain menyelesaikan tag ini???
   TV 9, TV1 dan TV3. Tv3 panjang iklannya. Bila iklan tukar siaran..maaf.

7. Selain nama sendiri, anda dipanggil nama apa ??
    Rahsia, lokasi rahsia dan bukan di New York


8. Tag lagi 6 orang

Sdr Idan, 2a-Anyss,2b- Zara, 2c-Eelobor,2d-Fazmila,2e-Cheryna(sha),3a-Myqza-tedi(semua dalam Followme)3b-Asilah, Miss Jane, Siti Murni, Azieazah.

*jawab bila tak membebankan,serta rela dan ikhlas lambang sebuah kenikmatan . Kalau ada 500 orang baru adil semua kena dan sama sayang heee


9. Siapakah orang no. 1 pada anda?
Teringat seorang insan, pangkat abang, bila jujur akan dicantas, biarkan mereka makan hasil periuk nasi orang , pijak orang.Prinsip Hidup yang mahal. Penerima rasuah dan pemberi rasuah perlu dipulau. dua kali dua kepada pembodek naik pangkat

10. Kata sesuatu mengenai 5
       Tengok hidung kepada wajahnya, pasti ada gosip, Pulau mutiara mari.
11. Bagaimana pula orang no. 4
Entah-entah kita sama atuknenek dari sebelah sana.(jangan balas dendam yer, mentang-mentangla Tagg dulu  tak berjawab).
pesanan>>bab Peirntah AM...Kena terima hakikat langgit dijunjung, sesekali ikut lalang, ikut angin, .kepuasan memBlog..kuasa pemilik blog..apa ada??ikut saya, saya punya blog??hhee (kasar tak?)


12. Pesanan kepada orang no. 6....
Ada ubi ada batas, elakkan banyak sangat cari provakasi tau..tau dan tau..

*Imej serta GAYA persembahan funclub sebuah aktiviti 'Sahabat' telah dibawa masuk ke satu 'fun club' * tau..memang tau..dek kerana  ahlinya insan yang sama.(secara sengaja atau kebetulan?)

8 comments:

azieazah said...

BRO.... pehal nak tag saya lagi ni? cukup2 lerrr..DIANA dah tag saya dahhh..
Okeh saya tak nak jawab, bukan tak sudi, tapi nanti orang jemu. Macam main passing bola tangkis plakkk...hahaha.. (ni teringat kes passing lagu dulu, BRO ingat tak?)

Lagu M. Nasir pun memang tajuk dia Mustika laaa..

hmm pesanan terakhir utk no 6? utk saya ler tu kan? (kalu tak salah...)
Sejak bila BRO pandai makan ubi? Setau saya BRO cuma pandai makan tapai pulut jerrr..hehehe

okehhh okehh... no more provokasi. Saya ikut nasihat awak, sbb saya tau BRO sudah letih kene tembak...hahahaha...

myQza said...

ekekkekke.. kena gak ke?
InsyaAllah..

Cetusan said...

Azie,

tiada paksaan dalam hidup.

Tedi @Myqza

hu, dah kena ke??

eelobor said...

saudara zeq: nasib baik dh warning awal², x de paksaan dlm hidup kan? hehehehe....akhir² tahun ni bz memanjang. nak update blog pn x sempat. cuma smpt baca² bloggers lain & komen jer. jika berkesempatan....

Cetusan said...

eelobor,
suker suker
ala tak kisah pun, rahsiamu rahsiaku..

iDAN said...

mana cikgu Asilah ini... time cuti, blog dia masih gambar rusa tu!,

Saya tak dapat ngadap komputer malam-malam Zeq Kak Mila tu macam tak suka saya layan blog. Siang pula sibuk nak uruskan anak empat orang tu; tu yang terkilan sangat tak punya banyak masa masa Zeq.

Pagi dapatlah sejam dua; petang kut! sejam tu sahaja masa terluang!.

Malam saya layan Astro sahaja!.

Di mana-mana saya jumpa komen & respon Zeq. Saya nak klik ke blog orang pun sesekali sahaja sedangkan saya suka mencari pengalaman orang!.

Cetusan said...

SdrIdan,
yup pengalaman MAYA dan cerita yang tersirat suatu luahan jujur, dlm erti tulisan.Luahan yang terkadang malu untuk diluahkan dengan suara...khasnya bab2 rahsia hee.Melihat dari positif.

Cetusan said...
This comment has been removed by the author.