Pages

Saturday, October 17, 2009

Secara Kebetulan???



Suara: HP saya hilang..
Saya: beri salam dulu..
Suara: assalamua'laikum
Saya: Waalaikum'salam, Awak baca Blog saya???
Suara: Tak baca dan tak tau awak mempunyai blog.
Saya: Lagi bagus..(suara halus).

Bila gadjet N80, hilang di dalam tandas sebuah Masjid. Ghaib
Nokia N80 second hand pada masa kini berharga RM400.00- RM500.00.

Secara kebetulan memasukkan deposit tetap ke ASN pada pertengahan bulan Januari 2008 sebanyak RM10,000.00

Kini bulan Oktober 2009. ada masa 10 bulan, peluang membayar zakat, terabai, terlupa atau melupakan

Selepas dikira nilai zakat harta setahun.


Kebetulan???


*Moralnya jangan bertangguh ..membayar zakat harta simpanan/emas bila cukup HAUL

8 comments:

cheryna zamrinor said...

hmmm...untung benar jika masih mampu membayar zakat:)

Cetusan said...

chery..

tahun depan pulak bayar jika masih ada..saving..

aku, kamu dan dia said...
This comment has been removed by a blog administrator.
aku, kamu dan dia said...

setakat nih abah yg byrkn..
hek2

Cetusan said...

MAIRA...
anak abah...bertuah..

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

insyaALLAH mulai tahun depan sudah boleh membayar sendiri zakat~

=)

Cetusan said...

Zara..
ada kemajuan lepas itu Hbylak..yangbayar hhee itu( zakat lain,)..ceritera di sini adalah zakat harta

echah_syed said...

rm10k??bole buat hantaran kawin :p