Pages

Saturday, October 17, 2009

Ayat-ayat Angkuh

"" Dia jalan kaki buat apa aku tumpangkan, ...dulu-dulu sekolah malas, nak beli kereta tak mampu "..



"Weekk.weeek ...tak sedar diri miskin, tapi ada niat bergaya"

" kereta aku punya, suka hatiku laa nak bagi sesiapa naik, masjid dekat jalan kaki jer"

" Apa laa dia orang tu asyik berborak mengumpat, bila dengar azan solat asar, elok ikut pergi surau berjemaah, macam saya"


" Saya  berusaha lalu berjaya serta dapat miliki  kereta kemudian rumah, atas usaha titik peloh saya sejak kecil,  salah ker saya bangga"

" Mak saya putih cantik, saya memang cantik, keturunan ada kelas"

7 comments:

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ said...

Alahai~

statement begitu takkan bawa ke mana hidup ni~

cheryna zamrinor said...

sayang....bila berusaha bijak, tapi bila dah ada, parasnya hanya sejengkal.

Cetusan said...

zara..

demi kepuasan..pujuk hari sendiri..

Chery..
usaha, modal, paras milik siapa??

kepada siapa perlu berlapikkan....

echah_syed said...

bukan angkuh tapi kenyataan bah! :)

Cetusan said...

echah..

kenyataan menghampiri fakta..kehidupan..

iDAN said...

jalan kaki ke masjid dikira tapak kaki melangkah.. maka dihapuskan dosa-dosa kecil... kalau naik kereta kira pusingan tayar tak?.

tak pasti!.. kalau numpangkan org sudah pasti ganjarannya!

Cetusan said...

elok tumpangkan orang dapat dua tiga pahala, pahala yang tak berkurang.;

pahala tolong
pahala tak nyusahkan
pahala ikhlas jika ke tempat beribadat bukan disco konsert..

betul kan?